Houding van de week : Danser

Danser (Natarajasana)

Zoals alle balansoefeningen traint ook de danser bij uitstek de concentratie!

 

 


Opbouw

  • Plaats je voeten op heupbreedte.
  • Richt je op vanuit het holletje aan de binnenkanten van je voeten. Je gewicht is gelijkmatig over allebei je voeten verdeeld. Voel het contact met de grond. Richt de ogen op een punt op ooghoogte in de verte.
  • Adem uit en breng het gewicht op je linkerbeen
  • Op de inademing buig je het rechterbeen naar achter , pak je voet in je rechter hand.
  • Adem een paar keer door in deze houding
  • Adem uit. Op de inademing breng je de linkerarm naar voren. Adem een paar keer in deze houding. Adem in.
  • Op de volgende uitademing breng je de hoger en buig je naar voren.
  • Adem minstens 5 keer door in deze houding.
  • Adem dan uit. Op de inademing kom je rechtop. Uitademend laat je je voet los en brengt hem langzaam naar de grond.
  • Kom op 2 voeten staan en voel in Tadasana na.
  • Herhaal met het linkerbeen.

Effect

Balansoefeningen trainen de concentratie en het gevoel voor evenwicht. Deze houding rekt bovendien de spieren in de heup. Daarnaast opent het de borst en de hele voorkant.

Benieuwd naar de ingesproken versie?

Deze, en 29 andere houdingen, zijn ingesproken in mijn ebook ‘Houding van de week’. Schrijf je in en ontvang de gratis versie van dit ebook met 5 ingesproken oefeningen!