Ontspanning

Ontspanning

Ontspanning

Wanneer je het gevoel hebt dat je niet meer kunt ontspannen, of als je last hebt van hyperventilatie of onverklaarbare lichamelijke klachten, dan is het verstandig hiermee aan de slag te gaan. Ik help je met onder andere technieken uit de Methode Van Dixhoorn, yoga, Jin Shin Jyutsu en autogene training.

Ga je liever eerst zelf aan de slag?

Ik ontwikkelde een aantal online modules. Heerlijk om je dag mee te beginnen of juist af te sluiten.

Ontspanning

Wanneer je het gevoel hebt dat je niet meer kunt ontspannen, of als je last hebt van hyperventilatie of onverklaarbare lichamelijke klachten, dan is het verstandig hiermee aan de slag te gaan. Ik help je met onder andere technieken uit de Methode Van Dixhoorn, yoga, Jin Shin Jyutsu en autogene training.

Ga je liever eerst zelf aan de slag?

Ik ontwikkelde een aantal online modules. Heerlijk om je dag mee te beginnen of juist af te sluiten.

Met de module Ontspannen naar Huis krijg je elke dag een oefening van 5 minuten in je mailbox.

Ontspannen naar Huis

Heb jij ook vaak moeite om tot rust te komen? Vind jij het ook lastig om na je werk meteen om te schakelen en weer ontspannen thuis aan te komen? Dan is dit echt iets voor jou!

Ontspanningsoefeningen

Zowel binnen de yoga als binnen de logopedie wordt veel gebruik gemaakt van ontspanningsoefeningen. Vanuit mijn achtergrond als logopedist, yogadocent en adem- en ontspanningstherapeut Methode Van Dixhoorn heb ik veel ontspanningsoefeningen verzameld. In deze module deel ik verschillende soorten ontspanningsoefeningen: visualisaties, bodyscans en oefeningen uit de adem- en ontspanningstherapie.

Ontspannen naar Huis

Heb jij ook vaak moeite om tot rust te komen? Vind jij het ook lastig om na je werk meteen om te schakelen en weer ontspannen thuis aan te komen? Dan is dit echt iets voor jou!

Ontspanningsoefeningen

Zowel binnen de yoga als binnen de logopedie wordt veel gebruik gemaakt van ontspanningsoefeningen. Vanuit mijn achtergrond als logopedist, yogadocent en adem- en ontspanningstherapeut Methode Van Dixhoorn heb ik veel ontspanningsoefeningen verzameld. In deze module deel ik verschillende soorten ontspanningsoefeningen: visualisaties, bodyscans en oefeningen uit de adem- en ontspanningstherapie.

Anderen over de modules

  • Ik wil je bedanken voor alle mooie ademoefeningen!! Duidelijk uitgelegd en heel prettig ingesproken. Het is prettig om iedere dag een mailtje te krijgen: het zorgt ervoor dat je toch eerder even gaat 'oefenen'.
    Simone van Soelen
  • Mijn hartelijke dank voor het delen van je kennis op deze leuke wijze! Weet dat ik een aantal van deze oefeningen direct heb ingezet bij mijn nieuwe cliëntengroep, post COVID-19. En ook voor mezelf waren sommige zaken een openbaring! Juist in deze tijden waarin er toch een groot beroep wordt gedaan op je mentale gezondheid en je onbewust spanning in je lijf opbouwt! Denkend aan mijn armen die tegen mijn lichaam aangedrukt zaten en mijn ingehouden buik ... Mezelf hier bewust van zijn en het daardoor weer kunnen loslaten is heel gezond. Bedankt!!
    Kristel Cobussen
  • Wat ben ik blij dat ik je gevonden heb op Instagram! Ik deed mee met de module Just Breathe 2022. Ik heb ontzettend veel aan de oefeningen gehad. Ik vond het superfijn dat je de oefeningen in filmpjes voordeed. Zo kon ik ernaar kijken óf alleen naar luisteren. Ik raad deze module zeker aan anderen aan! Je stem is fijn om naar te luisteren en je legt alles heel duidelijk uit. De extra informatie over de technieken vond lk ook heel fijn. Jammer dat het al afgelopen is, dank je wel!
    Bianca
  • Aangezien ik regelmatig en sinds jaren de instructies van de methode Van Dixhoorn aanbied aan mijn patiënten met stem, globus en adem/spanningsklachten ben ik erg blij met de online modules van Adempunt. Veel patiënten zijn bereid en in staat een module aan te schaffen en kunnen daardoor de oefeningen makkelijker thuis doen.
    Deze oefeningen bevorderen het lichaams- en adembewustzijn en vermogen tot zelf regulatie. En ik kan de ervaringen bespreken, en er op verder bouwen met bijvoorbeeld de stem oefeningen.
    Sandra Roosenburg
  • Ik heb gemerkt dat ik dankzij deze training rustiger en 'dieper' (meer vanuit mijn buik) ga ademen, wat heel goed is voor mijn stem, en waardoor ik beter ga zingen. Hartelijk dank!
    Anneke Wind
  • Ik ben nu in week 3 van de online module 'Ontspannen naar Huis'. De ontspanningsoefeningen doe ik iedere dag. Ik vind het geweldig, de 5 min. zijn snel voorbij. Dank je wel het doet me goed!
    Wilma
  • 'Ontspanning naar Huis'! Het brengt rust op een drukke dag. En het geeft mij een nieuw perspectief op ontspannen. Daar profiteer ik zowel op het werk als thuis van!
    Ellen
  • Ik werk aan huis, dus de scheiding tussen werk en prive is minimaal, maar… ik heb genoten van je oefeningen. Echt heerlijk. Met een goed gevoel, een ontspannen lichaam en een glimlach op mijn gezicht ga ik nu heerlijk mijn bed in.
    Carine
  • Wat een herkenbare oefeningen Yolande. Heerlijk om ze eens van een ander te horen en zelf te ervaren. Je hebt een heel prettige stem en doet de oefeningen in een fijn tempo. Heel goed om dagelijks even tijd voor vrij te maken. Dank voor je initiatief!
    Gertild den Boer -  ontspanningstherapie-nuenen.nl/
  • Wat is dit toch fantastisch! Net of iemand aan het eind van de dag een beetje voor me zorgt en me een aai over mijn bol geeft. Dankjewel!!
    Gabriëlle - over de module 'Ontspannen naar Huis'
  • Ik doe de module 'Ademen gaat Vanzelf' en ik vind je oefeningen super fijn! Ik heb ook bij Jan van Dixhoorn opleiding gedaan en ik gebruik de oefeningen regelmatig in de behandelingen met cliënten. Maar het is zo fijn om ook weer zelf even aan de hand genomen te worden. En de afwisseling met de yoga en andere oefeningen vind ik erg fijn. Dank je wel voor dit initiatief. Ik geniet er enorm van.
    Vivian
  • Ontspannen naar Huis: het helpt me echt om de stress van de soms hoge werkdruk te verlagen. Juist als ik denk dat ik er eigenlijk geen tijd voor heb, voel ik hoe belangrijk het is om even te ontspannen. Door een uur uit die hectiek te stappen, voelt het als zowel een lichamelijke als mentale reset. Daarna kan ik met meer rust in het lijf en het hoofd weer aan het werk. Het geeft ruimte voor creativiteit.
    Esther
  • Net de oefening met het beekje uit de module 'Ontspannen naar Huis' gedaan. Heel prettig! Ik geniet van je dagelijkse oefeningen, en ook van de manier waarop je ze met je mailtjes presenteert.
    Jo-Anne Vissers
  • Ik wil even zeggen dat ik vind dat je zo’n fijne rustgevende stem hebt om yoga/meditatieoefeningen te geven! Ik geniet echt van je 'ontspannen naar huis' oefeningen! Het lukt nog niet om ze elke dag te doen, maar als ik ze doe voelen ze erg goed. Dank je voor deze mogelijkheid!
    Wendy
  • Bedankt voor de oefeningen in de module 'Ontspannen naar Huis'. Ik merk dat het per dag verschilt hoe veel ik gefocust ben op de oefening. Ik ben blij dit op te merken. Vandaag heeft het mij goed gedaan. Ik vind het erg prettig dat de oefeningen altijd rond het zelfde tijdstip komen, het is voor mij nu echt een afschakel moment van de dag geworden 🙂
    Jessica Frembgen